Tariq Al-Lamouchi

Pop Libris Éditions

Tunisia

  Short Stories

Arabic

Horror is a distinct literary genre. In Tunisia, Pop Libris was the first publishing house to promote this literary genre in Arabic. The author Tariq Al-Lamouchi now has two collections of short stories in this particular register, inspired by Tunisian urban legends: Dimencya and Insomnia. 

Tariq Al-Lamouchi, born in 1980 in Matar, holds a chair in marketing at the Carthage Institute of Higher Commercial Studies. A trainer in communication and advocacy techniques and strategies, he works with many local and international NGOs on human rights issues. He is the author of two collections of short stories. 

يحملكم الكتاب في رحلة فريدة من منوعها من خلال اثنتي عشرة أقصوصة تتراوح بين الرعب و الخيال العلمي و الفانتازيا, و يدعوكم ان تعيشوا مغامرة قد تبعث فيكم القشعريرة احيانا, و قد تدفعكم احيانا اخرى الى التفكير, و لكنها تشترك جميعها في شيء واحد. ستكون خير رفيق لكم عندما يجافيكم النوم.

طارق اللموشي طارق اللموشي من مواليد سنة 1980 بماطر. متحصل على الأستاذية في التسويق من معهد الدراسات التجارية العليا بقرطاج. مدرب في تقنيات و استراتيجيات التواصل و المناصرة، و يعمل مع عديد المنظمات غير الحكومية المحلية و الدولية في مواضيع تتعلق بحقوق الانسان. شارك في تدريباته عشرات نشطاء المجتمع المدني من مختلف بلدان العالم العربي، الى جانب الطلبة الجامعيين و موظفين من القطاع الخاص. طارق متزوج و له ابن. ديمنسيا هي مجموعته القصصية الأولى. إنسومنيا هي مجموعته الثانية. ديمينسيا (2018) انسومنيا (2019).